Je tak těžké respektovat dopravní pravidla?
Dokud někdo nerozklíčuje, jak v seriálu Křeček v noční košili dokázali zmenšit auto, vzít si ho domů a ráno před odjezdem do práce ho zase zvětšit, situace s parkováním ve městech se nezlepší. Své o tom vědí i Strakoničtí. A své o tom ví i městská policie, protože řada lidí řeší parkování po svém, tedy vytváří si vlastní pravidla, která ale s těmi platnými nemají nic společného. Strážníci jsou kvůli tomu dost často mezi mlýnskými koly. Jedni se durdí, že nekonají nebo že jsou benevolentní, a ti druzí zase vyskakují jak čertíci z krabičky, protože dostali pokutu. Ne každý, a na služebně se různé reakce odehrávají, dokáže svůj vlastní prohřešek přijmout s pokorou.
Mezi nejčastější provinění se řadí stání a zastavení v zákazech. Častým prohřeškem je stání v těsné blízkosti přechodů pro chodce, kdy řidiči nedodrží povinných pět metrů před přechodem. Každý, kdo takto zaparkuje, by si měl uvědomit, že řidič projíždějícího vozidla přes ten náš těžko spatří dospělého chodce, který se rozhodl přechod použít. Natož malé dítě, které zpoza takto zaparkovaného vozidla vstoupí na přechod. A malér je na světě.
Z našich statistik vyplývá, že dále řidiči porušují stání na vyhrazených parkovacích místech, na zeleni, na chodníku, v protisměru, nebo si nevyjíždějí parkovací lístky za okno auta. Jsou i takoví borci, kteří se rozhodli parkovat své plechové miláčky na trávě, rovnou pod okny paneláku, prý aby na ně pořád viděli. Pokuty se nevyhýbají ani cyklistům, kteří kvůli vlastnímu bezpečí sviští na kole po chodnících (nebo naopak hazardují a za šera a v noci si hrají na neviditelné). A nevyhýbají se ani samotným chodcům, kteří jsou schopni přecházet silnici dva metry od přechodu a ještě na „štorc“.
Ve Strakonicích je 176 ulic. Vedené statistiky říkají, že nějakým dopravním nešvarem jsou zasaženy až na pár výjimek (třeba ulice Krátká, která je opravdu krátká) všechny. V žebříčku dopravních přestupků vedou zejména ulice v centrální části města, absolutním vítězem v této nelichotivé anketě je Velké náměstí, kterému šlapou na paty ulice Lidická, Bezděkovská nebo Mlýnská. Dopravě se věnují denní i noční směny, každý strážník má vytýčen svůj vlastní sektor, který při službě pěšky obchází a zjišťuje zdejší nedostatky a problémy. Mimo jiné například i to, že jsou ohnuté dopravní značky, nebo nejsou v zeleni vidět, nebo že by žluté a bílé čáry na vozovce potřebovaly nový nátěr. Tyto poznatky se neprodleně hlásí technickým službám.